amfibieunderhållsbefäl!



på dagens schema stog mönstring! gick upp runt sexsnåret för att runt tio i sju ta mig till götet för lite mönstring. efter en längre spårvagnstur fylld med samtal till diverse folk för lite pepptalk kom jag äntligen fram. dagen började med ett inskrivningstest vilket gick hyffsat, psykologsamtal kom näst och sen hade vi lite lunch. efter fisk med potatismos så fick jag hoppa upp på en bänk hos sköterskan och ta EKG och puls, kollade även rygg, syn och hörsel. efter det bar det av till styrketestavdelningen där jag fick mäta och väga mig för att sedan lyfta en slags skivstång det snabbaste jag kunde. gick också bättre än väntat! sen kom vi till den fruktade konditionen, den gick också otroligt bra.
till sist fick jag äntligen sätta mig och prata med en mönstringsgubbe vid namn Lars om vad jag kunde bli inom det militära.
jag fick äran att bli amfibieunderhållsbefäl, lite complicated men kort och lätt så är det mycket båt, stridsbåt, man kliver om land på ständer och annat och utövar anfall. som befäl kommer jag alltså leda grupper, i detta fall killar då. najs! haha
hela lumpen kommer att ske i stockholm. nu har jag ännu inte godkänt tjänsten men platsen är min om jag vill ha den och jag har två veckor på mig att bestämma mig. kort och gott om min dag där då!
PUSS

Kommentarer
Postat av: julia

vad roligt för dig :D

Postat av: Bella

Grattis Emelie ! Lycka till med det.

2009-03-31 @ 15:55:48
Postat av: Ida Lindberg

congratz :D grattis till uppskrivningen också :D! Bra kämpat!:D

2009-03-31 @ 16:47:44
URL: http://iiml.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback