nollgrader

hej. jag har ju som sagt varit och fjällvandrat. kort sumering kommer här.

jag har vandrat i mulet väder, jag har vandrat i regn, hagel, blåst, solksken (en förmiddag) och i djupsnö, bestigit ett berg (nästan, fick svindel 10 m från toppen), druckit vatten ur en glaciär, åkt pulka på en glaciär, kastat snöboll, gjort en snöängel, sovit i tält, skedat i en sovsäck, druckit bäckvatten, vandrat i mina första gummistövlar, gått 7 mil, käkat nudlar i fem dagar, stäckt min ljumske, skadat min hälsena, varit oduschad i fyra dagar, bytt kläder 1 gång på en vecka, sett renar, sett en vit ren, pratat med tyskar, sovit inne en natt, haft riktigt skoj, haft riktigt tråkigt, haft det riktigt kämpigt.
resan får en fyra av tio möjliga.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback